تردمیل

ساخت وبلاگ

کار و فعالیت و دغدغه های زیاد این روزای زندگی باعث شده است که ما انسانها کمتر به ورزش و سلامتی جسمی اهمیت بدهیم و مرتبا در تکاپو برای رفاه بیشتر و گذران زندگی باشیم.حتما از اخبار یا حتی با چشم خود با اندک توجهی مشاهده کرده اید به دلیل ماشینی و مکانیکی شدن اغلب کارهای ما جمعیت بیشتر جامعه ها روبه چاقی و اضافه وزن رفته است.

وجود همین مشکل عواقب زیادی را به خصوص در به خطر انداختن سلامتی افراد در بر دارد.
با پیشرفت علم و فناوری تمهیداتی هم برای رفع این مشکل جوامع و سلامتی افراد در نظر گرفته شده است که تردمیل نمونه بزرگ و قابل توجه ای از این تمهیدات است.تردمیل به دستگاهی گفته میشود که انسان یا حتی حیوان میتواند روی یک نواری محرک گام بردارد که در سال 1952 برای آزمون گرفتن از بیماری های قلبی ساخته شد.

ویژگی های تردمیلی خوب

تردمیل ها از ابتدای ورود خود انواع مختلفی دارند؛ 1- تردمیل های مکانیکی که فاقد موتور بوده و از شیبی دایمی برخوردار هستند که همین امر باعث میشود تا مشکلاتی را برای زانو و مفاصل شخص استفاده کننده به وجود آورند. 2- تردمیل های برقی که دارای موتور هستند و این امکان را به کاربرخود میدهند تا در صورت لزوم سرعت یا حتی شیب دستگاه را به دلخواه خود تغییر دهند تا مشکلی برای شخص استفاده کننده از دستگاه به وجود نیاید.

در ابتدای خرید یک تردمیل برقی مناسب حتما باید میزان قدرت موتور این دستگاه توجه داشته باشید که این میزان قدرت رابطه مستقیمی با وزن شخص یا اشخاص استفاده و تعداد نفرات آن دارد.با توجه به قدرت موتور تردمیل, دستگاه میتواند تا وزنی معادل 150 کیلوگرم را با وجود موتوری با 2/5 اسب بخار تحمل کند. 

هنگام استفاده از تردمیل اولین چیزی که به چشم خود نمایی میکند, وجود تسمه محرک دستگاه است که پیست فعالیت ورزشکار است. اندازه و ابعاد این پیست در دستگاهها با مدل های مختلف متفاوت است .البته زیاد هم نگران نباشید چون حتی در کوچکترین تردمیل نیز فضای کافی برای فعالیت و دویدن کاربر در نظر گرفته شده است.

در هنگام خرید باید به میزان شیبی که تردمیلی میتواند ارایه دهد نیز توجه کرد و براساس نیاز ورزشکار تردمیل خریداری شود. شیب تردمیل به دو نوع دستی و برقی تقسیم میشود: دستی آن توسط اهرامی کم و زیاد میشود که نسل قدیم تردمیل ها محسوب میشوند و نوع برقی آن به راحتی توسط کلیدی که روی تردمیل تعبیه شده شیبش کم و زیاد میشود که این کار استفاده از این وسیله ورزشی را برای کاربران خود بسیار آسان کرده است.

وجود ضربه گیری خوب در تردمیل از ویژگی های مهم این دستگاه محسوب میشود که باید هنگام خرید به آن توجه داشت چراکه در صورتی که ضربه گیر مناسبی داخل تردمیل قرار نداشته باشد با پیادهروی به خصوص دویدن ورزشکار روی آن حتما مشکلاتی برای زانو و کمر کاربر او به وجود خواهد آمد.

و در آخر با در نظر گرفتن کوچک و محدود شدن فضای خانه باید هنگام خرید تردمیل به سر و صدایی که احتمالا از دستگاه قرار است خارج شود نیز توجه شود و دستگاهی را انتخاب کنید که کمترین میزان صدا را در فضای اطرافش ایجاد کند و مزاحمتی را برای خود شما و سایر همسایگانتان ایجاد نکند.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 262 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 17:09

فعالیت روزانه حتی برای مدت زمان کوتاه حداقل 30 دقیقه , مطلبی است که شاید بارها و بارها از زبان متخصصان زیادی چه تغذیه و چه ورزشی شنیده اید و به گوش تقریبا همه ما آشناست.

با وجود درگیریها ومشغله های زیادی که امروزه ما انسانها با آنها روبه رو هستیم, شاید نتوانیم مدت زمان طولانی را برای ورزش و فعالیت در باشگاه های مختلف بگذرانیم ولی این امر نباید باعث شود که سلامتی خود وحفظ آن که کار بسیار مهمی است را فراموش کنیم .
همان طور که همه ما شنیده ایم نباید بعد از بروز مشکلات و پیدا شدن بیماری ها, دنبال درمان و راهکارهایی برای آنها باشیم. باید همیشه پیشگیری های لازم را انجام دهیم تا دچار مشکل نشویم . به قول معروف همیشه پیشگیری بهتر از درمان است, یادتان که می آید.

پیاده روی در بیرون یا منزل

هر قدر هم مشغله کاریمان به ما اجازه فعالیتی برای تندرستی بدنمان را ندهد, باید سعی کنیم حداقل روزانه ساده ترین ورزش مفید که همان پیاده روی است را انجام دهیم.این روزها متاسفانه تا اسمی از پیاده روی برده میشود, اغلب مردم مشکلاتی که بر سر راه انجام این ورزش وجود دارد را یادآوری میکنند؛ مشکلاتی از قبیل: آلودگی هوا, گرما و سرما که در فواصل مختلف خود نمایی میکند.

در دنیای امروزی با رشد و پیشرفتی که علم و صنعت داشته برای این مشکل هم راهکار خوبی ارایه شده است, آن هم تردمیل است که این روزا همه ما با آن آشنایی کافی داریم .
استفاده از تردمیل این امکان را به ما میدهد تا در هر ساعتی از شبانه روز که باشیم به دور از آلودگی هوا, گرما و سرمای فضای خارج از منزل در کنار خانواده حتی در عین رسیدگی به امور منزل فرزندانمان و با خیالی آسوده به ورزش و فعالیتی مفید برای سلامتی خود بپردازیم.

روی تردمیل صفحه نمایشگری تعبیه شده است که شما را از میزان سرعت یا درجه بندی شیبی که از آن استفاده کرده اید, مطلع میکند.برای اینکه بتوانید محیطی همانند پیاده روی در خارج خانه و پارک را تجربه کنید کافی ست درجه شیب تردمیل را روی 1 قرار دهید و از آن به راحتی استفاده کنید.

جلب اینکه شما در خانه هم میتوانید کوه رفتن و کوهنوردی را تجربه کنید و این کار برای افرادی که تردمیل را خردیداری کرده اند, کاری ساده و دور از ذهن نیست. شما میتوانید با قرار دادن درجه شیب تردمیل خانه روی بالاترین مقدار خود این لذت را در خانه تجربه کنید .
اسفاده از تردمیل علاوه بر اینکه این امکان را به شما میدهد که به سادگی پیاده روی کنید به دلیل رفت و برگشت مرتب پاها باعث فرم گرفتن باسن میشود. بدون اینکه از وسیله ورزشی دیگر استفاده کنید .

استفاده از تردمیل به افراد حتی کسانی که از بیماری های خاصی رنج میبرند نیز مناسب است، چراکه میتوانند با زیاد و کم کرد سرعت و شیب دستگاه به آرامی از دستگاه استفاده کنند و فعالیتی داشته باشند.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 272 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 17:09

توجه به ظاهر فیزیکی و رسیدگی به آن علاوه بر اینکه میتواند جنبه های روانی خوبی برای اشخاص به وجود آورد وبه شخص اعتماد به نفس زیادی بدهد, میتواند به سلامتی جسمی فرد هم کمک بسیار زیادی کند.

استفاده از ابزار و وسایل ورزشی در دنیای امروزی ما تاثیر زیادی بر افزایش علاقمندی ورزش دوستان داشته و در مواردی هم ورزش را جذاب تر و راحت تر کرده است.دیگر لازم نیست مانند گذشته برای راه رفتن و پیاده روی کردن ساده ای به خارج از محل سکونت خود رفته و مشکلاتی مثل: آلودگی هوا یا حتی سرما و گرما را تحمل کنید .

تردمیل وسیله ایست که با ورودش کمک زیادی به افزایش میزان فعالیت ما انسانها کرده تا بتوانیم حداقل برای مدت زمان کوتاهی هم شده در کنار انجام سایر وظایف روزانه که برعهده ماست, فعالیتی هم برای حفظ و ارتقای سلامتی خود نیز داشته باشیم.

از دست دادن چربی با استفاده از تردمیل

این دستگاه به راحتی میتواند در امر لاغری و تناسب اندام به ما کمک کند به شرطی که به چند نکته مهم توجه ای ویژه داشته باشیم:

1- هنگام ورزش و استفاده کردن از وسایل ورزشی معده ما حتما خالی باشد تا پر بودن باعث خراب شدن حالمان نشود و بعد اینکه اگر با معده خالی ورزش کنید این امر باعث میشود تا بدن شما انرژی لازم را برای سوخت وساز و فعالیتش از ذخایر موجود در بدنتان استفاده کند و همین امر باعث لاغری شما میشود.

2- از هندریلس دستگاه تا جایی امکان دارد و میتوانید تعادلتان را حفظ کنید, استفاده نکنید چرا که در آن صورت بدن تمام توان و قدرتش را به کار میگیرد تا در عین حفظ تعادل خود راه رفته یا بدود و زیاد تر کالری بسوزانید.

3- هنگام دویدن یا راه رفتنتان حتما به میزان سرعت ضربان قلبتان توجه داشته باشید و از آن غافل نشوید. در نظر داشته باشید که افزایش میزان ضربان قلب شما رابطه مستقیمی با کم کردن وزن و چربی دارد که البته باید باتوجه به قاعده کلی وزن و سن میزان اضافه وزن هر شخص توجه ای ویژه شود.

به یاد داشته باشید در هنگام استفاده از تردمیل نباید دست هایتان به اطراف تاپ بخورند. دستها باید زاویه 90 درجه داشته باشند و از مفاصل شانه حرکت کنند و اگر میخواهید چربی سوزی بیشتری همزمان با استفاده از تردمیل داشته باشید, میتوانید از وزنه های ورزشی استفاده کنید. این کار باعث میشود تا شما در مدت زمان کمتری به نتیجه دلخواه خود برسید و از استفاده کردن تردمیل لذت ببرید.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 264 تاريخ : يکشنبه 20 تير 1395 ساعت: 17:08

همانطور که می دانید دویدن یکی از ورزش های مادر محسوب می شود. این ورزش نیاز به آموزش خاصی ندارد و هر فردی از کودکی آن را به صورت غریزی می آموزد.

در گذشته انسان با طبیعت انس بیشتری داشت و به همین علت پیاده روی، دویدن، بالا رفتن از تپه و کوه، جزیی از زندگی روزمره محسوب می شد؛ اما با صنعتی شدن جوامع و آغاز زندگی ماشینی، مردم دیگر فرصت پیدا نمی کنند برای انجام این فعالیت مفید به فضای بیرون بروند، به همین علت دستگاه های ورزشی مانند تردمیل به بازار آمدند و با استقبال عموم مواجه شدند؛ زیرا دویدن بهترین روش برای کاهش وزن و تناسب اندام شناخته شده است.

دویدن چه بر روی تردمیل و چه در پارک، یک ورزش هوازی است که برای سیستم قلبی- عروقی فواید بسیاری به همراه دارد. زمانی که هنوز تردمیل های مدرن به بازار نیامده بودند، کاربران این دستگاه از کسل کننده بودن آن شکایت داشتند؛ ولی امروزه اغلب تردمیل ها قابلیت پخش موزیک و حتی فیلم را دارند. مانیتور این دستگاه اطلاعات با ارزشی در اختیار ورزشکار قرار می دهد که سبب ایجاد انگیزه شده و هم به طراحی الگوی مناسب ورزشی کمک می کند.

دویدن برای تناسب اندام

کسانی که می دوند، کمتر مجبور می شوند به پزشک مراجعه کنند؛ چون این ورزش از ابتلا به بیمارهای دیابت، سرطان، حمله های قلبی، فشار خون، افسردگی و... پیشگیری می کند. دویدن کربوهیدرات ها را می سوزاند؛ اگر برای شام یک بشقاب ماکارانی بخورید و بعد به مدت یک ساعت به صورت تناوبی بدوید و راه بروید، دیگر نگران چاق شدن نخواهید بود.

به طور کلی ورزش سبب جوان ماندن و طول عمر می شود؛ استمرار و تدوام در این تمرین موجب پیشگیری از تحلیل رفتن ماهیچه ها در سنین پیری شده و استقامت اسکلت بدن، بافت های همبند و عضلات را بالا می برد؛ در نتیجه روند پیری کند شده و به تاخیر می افتد. هنگامی که ماهیچه ها و عضلات مستحکم بشوند، تاندن ها و رباط ها در نگه داری و حمایت مفصل قوی تر شده و پوکی استخوان و خمیدگی اتفاق نمی افتد.

سطح صاف و انعطاف پذیر تسمه تردمیل از سطح زمین ایمن تر است و آسیب کمتری به مفاصل و عضلات وارد می کند. همچنین دویدن با افزایش ظرفیت ریه به سلامت سیستم تنفسی کمک کرده و باعث می شود توان انسان در انجام سایر فعالیت های روزمره بیشتر بشود.

دویدن سطح آدرنالین در خون را افزایش می دهد. این ماده در حین تحرک، انرژی بدن را بیشتر کرده و قند خون را بالا می برد. بعضی از افراد معتقدند در هنگام اضطراب و ناراحتی چاق می شوند ؛ این تصور اشتباه نیست. زیرا بدن در واکنش به اضطراب آدرنالین ترشح می کند و همانطور که گفتیم آدرنالین قند خون را بالا می برد؛ اگر قادر نیستید عوامل استرس زا را از زندگی خود حذف کنید، می توانید در هنگام بروز آن ها، با ورزش اثرات منفی را کاهش بدهید.

دویدن استرس را از انسان دور می سازد؛ دانشمندان معتقدند به همین علت انسان های بدوی هرگز چاق نبودند، چون عامل اضطراب و ترس آنان حمله حیوانات وحشی در هنگام شکار بود و به محض مواجه شدن با آن شروع به دویدن می کردند.

آدرنالین به عنوان یک هورمون سریع الاثر شناخته شده که حالت جنگ و گریز در انسان به وجود می آورد؛ به همین دلیل تمرینات ورزشی خشم را کاهش داده و سبب آرامش می شوند.

وقتی سن فرد به بالاتر از 40 سال می رسد، متابولیسم کند شده و بدن برای ابتلا به انواع بیماری ها واختلالات روانی آماده تر می شود. در این شرایط هورمون های افزایش دهنده اشتها نیز بیشتر ترشح می شوند، در نتیجه بدن برای چاقی مستعد تر خواهد شد.

دویدن بر روی تردمیل در فضای آرام منزل به افراد این امکان را می دهد که با افکار خود تنها باشند. البته انسان موجودی اجتماعی است و انزواطلبی با ذات او در تضاد می باشد؛ ولی بسیاری از افراد ترجیح می دهند به دور از هیاهوی بیرون و در آرامش به ورزش بپردازند.

کسانی که ورزش می کنند به دلیل رضایت از اندام و شکل بدن خود، اعتماد به نفس بیشتر یافته و همین مسئله موجب می شود، بیشتر و راحت تر در اماکن عمومی ظاهر بشوند. پس از ورزش یک مقدار درد و خستگی اجتناب ناپذیر است؛ اما این دردها نباید غیر قابل تحمل باشند.

هنگامی که می دوید، فقط از عضلات و ماهیچه های پا کار نمی کشید؛ بلکه همه اندام های بدن در این ورزش مشارکت دارند. پس از 30 دقیقه دویدن و حتی راه رفتن سریع، مغز هورمون اندروفین آزاد می کند؛ این ماده سبب احساس شادمانی و سرزندگی می شود. اگر احساس کسالت و تنبلی می کنید، کافی است کمی بدوید. دویدن انرژی انسان را افزایش می دهد.

افرادی که می دوند نسبت به سایرین خواب با کیفیت تری دارند؛ چون این ورزش هوازی کم خوابی را از بین می برد و موجب می شود در طول روز کارآیی بیشتری داشته باشید. احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر در کسانی که دویدن را جزیی از برنامه های روزمره خود قرار دادند، به طور چشمگیری کاهش می یابد، حتی اگر این بیماری در خانواده آنان به صورت موروثی وجود داشته باشد. دویدن قدرت حافظه را بالا برده و زوال عقل را کاهش می دهد.

با این ورزش شما تبدیل به فردی جذاب خواهید شد؛ زیرا نه تنها به لحاظ شکل ظاهر زیباتر می شوید؛ بلکه خلق و خوب بهتری نیز پیدا می کنید. یک فرد 70 کیلویی می تواند در یک ساعت دویدن 800 کالری بسوزاند؛ بنابراین این ورزش یک راه سریع برای چربی سوزی و لاغری محسوب می شود. ورزش در کنار یک رژیم غذایی مناسب تنها راه چاره برای تناسب اندام است و داشتن دستگاه های ورزشی به ادامه این راه کمک می کنند.

راه رفتن صحبگاهی فواید بسیاری برای بدن دارد. پس از ورزش در صبح ناچارمی شوید برای ادامه فعالیت ها و ملاقات های روزمره دوش بگیرید. دوش گرفتن در صبح پس از فعالیت ورزشی، به از بین بردن چربی های اضافه کمک می کند.

30 دقیقه قبل از شروع ورزش با تردمیل، یک لیوان آب بنوشید و در طی تمرین یک بطری آب در دسترس داشته باشید و هرگاه احساس تشنگی کردید، آب بخوردید. نوشیدن آب علاوه بر متعادل نگه داشتن دمای بدن، سبب اکسیژن رسانی بیشتر به سلول ها شده و همین مسئله سوخت و ساز را بیشتر می کند.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 261 تاريخ : سه شنبه 8 تير 1395 ساعت: 18:00

اولین دلیلی که مردم به سراغ تردمیل خانگی می روند این است که می خواهند این دستگاه همیشه در دسترس باشد و در هر زمان که فرصت پیدا کردند، بتوانند به انجام ورزش بپردازند.

با وجود یک تردمیل خانگی ، دیگر مجبور نیستید برای رفتن به یک فضای مناسب یا باشگاه وقت خود را در ترافیک شهری هدر بدهید یا با حوادث غیر مترقبه ای که ممکن است در محیط بیرون اتفاق بیفتد مواجه شوید. با وجود  تردمیل خانگی همه اعضای خانواده می توانند به دور از هیاهوی بیرون در محیط امن منزل ورزش کنند، هم زمان با تمرینات خود تلوزیون ببینند، با دوستان و سایر اعضای خانواده صحبت کنند، مراقب غذای روی اجاق باشند، کارهای اینترنتی و دانلود انجام بدهند، با افکار خود تنها باشند، به موسیقی دلخواه خود گوش بدهند و... . تردمیل های مدرن امروزی، برنامه های متنوعی در حافظه خود ذخیره دارند که با استفاده از آن ها بدون نیاز به حضور مربی می توان تمرینات اصولی و برنامه ریزی شده ای را انجام داد.

فواید تردمیل خانگی

کنترل ضربان قلب بر روی تردمیل مسئله مهمی است و به ورزشکار این امکان را می دهد که به روش علمی و موثر به ورزش بپردازد. اگر به سیستم قلبی- عروقی فشار زیادی وارد بشود خطرناک است.

تسمه تردمیل که در زیر پای کاربر قرار می گیرد نرم و انعطاف پذیر بوده و دویدن بر روی آن بر خلاف دویدن بر روی آسفالت و موزاییک، به عضلات و مفاصل آسیب وارد نمی کند.

ورزش با تردمیل یک راه خوب برای کاهش وزن و تناسب اندام محسوب می شود. امروزه 60 درصد مردم دنیا به خرید این دستگاه روی آورده اند و این آمار در حال افزایش می باشد. تهیه یک تردمیل خانگی راهی به سوی جوانی، سلامتی، شادابی، امنیت و تغییر سبک زندگی است. این دستگاه علاوه بر بهبود سیستم تنفسی و وضعیت قلبی- عروقی، برای توانبخشی و رفع بیماری های همچون دیابت، آرتروز خفیف، افسرگی و ضعف مفاصل مفید است.

در هنگام خرید تردمیل خانگی، علاوه بر قیمت به قدرت موتور ، برند، کشور سازنده، جنس دستگاه، اطلاعات مانیتور و وزن قابل تحمل برای دستگاه دقت کرده و تردمیلی انتخاب کنید که برای سنگین وزن ترین عضو خانواده مناسب باشد. معمولا مدل های خانگی این دستگاه زیباتر، کوچکتر و فشرده تر از انواع باشگاهی هستند. بعضی از آن ها قابلیت تاشوندگی دارند و در مواقعی که مورد استفاده قرار نمی گیرند، می توان آن را جمع کرد تا فضای منزل بیهوده اشغال نشود. مانیتور این دستگاه اطلاعات ارزشمندی همچون زمان، سرعت، کالری مصرف شده، مسافت طی شده و ضربان قلب را به کاربر نشان می دهد که این اطلاعات برای طراحی یک الگوی مناسب ورزشی بسیار مهم است و ورزشکار با ثبت آن ها می تواند پیشرفت خود را مورد بررسی قرار بدهد.

با این دستگاه کاربر با افزایش 3 فاکتور سرعت، زمان و شیب می تواند شدت تمرین را افزایش بدهد. وضعیت قرار گرفتن و انجام تمرین بر روی تردمل بسیار مهم است؛

- بر روی این دستگاه گردن را به حالت عادی نگه دارید. سر را نه پایین بیندازید و نه بالا بگیرید.

- دست ها را به نرمی مشت کرده و هماهنگ با حرکات پا به جلو و عقب ببرید. حرکت دست می باید از ناحیه بازو باشد.

- شکم را به داخل داده و عضلات باسن را ریلکس نگه دارید.

- اندازه قدم ها می بایست متوسط و طبیعی باشد. از برداشتن قدم های بسیار بلند و بسیار کوتاه خودداری کنید.

- به نحوه تنفس خود دقت کنید. نفس ها باید منظم و عمیق باشند. هرگز سرعت را آنقدر بالا نبرید که از نفس بیفتید و حتی قادر به حرف زدن نباشید.

- وقتی بر روی سطح زمین می دوید بدن شما سرعت را کنترل می کند و هرگاه خسته بشوید سرعت خود به خود کاسته می شود؛ اما بر روی تردمیل باید خودتان به صورت هوشیارانه عمل کرده و سرعت را تغییر بدهید، بنابراین به بدن خود گوش بدهید و هرگاه احساس خستگی زیاد کردید، مدتی آهسته راه بروید.

- قبل از شروع ورزش و در حین آن آب بنوشید. این کار دمای بدن را متعادل نگه داشته و به سوخت و ساز بیشتر کمک می کند.

- هنگام ورزش کفش و لباس مناسب ورزشی بپوشید.

- با معده پر ورزش نکنید؛ در هنگام تمرین باید حداقل یک ساعت از خوردن آخرین وعده غذایی گذشته باشد.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 265 تاريخ : سه شنبه 8 تير 1395 ساعت: 18:00

ورزشهایی نظیر پیاده روی و دویدن بر روی تردمیل از جمله ورزشهای کاردیو ست که انجام آن سبب چربی سوزی و کاهش وزن در افراد می گردد.اما برخی از اشتباهات در انجام این ورزش سبب می شود تا از آن فواید کمتری ببرید. ما در این مطلب به تعدادی از این اشتباهات اشاره می کنیم.

اشتباهاتی که اثر ورزش با تردمیل را کمتر می کند

تکیه دادن به تردمیل در حین تمرین

برخی از افراد هنگام استفاده از دستگاههای ورزشی از جمله تردمیل دسته ها یا قسمت های در دسترس آن را با دست نگه می دارند و تصور می کنند که به این روش تعادل آنها بهتر حفظ می شود.اما انجام این حرکت سبب می شود تا شدت تمرین شما به میزان زیادی کاهش یابد و در نتیجه میزان کالری سوزی در بدن کمتر شود.به علاوه نگه داشتن دستگیره های تردمیل نه تنها باعث حفظ تعادل نمیشود بلکه بیشتر تعادل شما را بر هم میزند.پس اگر احساس خستگی می کنید و بدون اینکه به دستگاه تکیه کنید نمی توانید تعادلتان را حفظ کنید، یا ورزش کردن را به زمان دیگری موکول کنید یا سرعت و شدت تمرین خود را کاهش دهید.تنها زمانی که مجاز هستید تا از دسته های تردمیل استفاده کنید در هنگام شروع و پایان کار با تردمیل جهت حفظ تعادل می باشد.

تمرین کردن با شدت پایین تر از حد توان

برخی گمان می کنند که اگر تمرینات خود را با شدت بالا انجام دهند بدن آنها بزرگ و عضلانی می شود و چون مایل به ایجاد این وضعیت نیستند؛ شدت ورزش خود را پایین تر از حد واقعی توانشان نگاه می دارند.این افراد زمانی که از تردمیل استفاده می کنند شیب دستگاه را اضافه نمی کنند و شدت تمرین را در حد پایین تنظیم می کنند.در حالی که اگر مایل هستید تا به نتیجه مطلوب برسید باید از تمرینات چالشی استفاده کنید و انجام تمرینات ساده و پایین تر از حد توان را کنار بگذارید.

گرم کردن بدن با حرکات کششی

پیش از شروی ورزش از انجام حرکات کششی پرهیز کنید.قبل از تمرین با استفاده از حرکات نرمشی بدن خود را گرم کنید و انجام حرکات کششی را کنار بگذارید.انجام حرکات کششی فقط برای بعد از پایان ورزش مفید است و تمرین شما را تکمیل می کند.

حمل وزنه در هنگام راه رفتن بر روی تردمیل

حمل وزنه تا وزن 1 کیلوگرم در زمان پیاده روی مشکلی ایجاد نمی کند.اما فایده زیادی هم برای تمرین شما ندارد، بعلاوه سبب می شود تا شما زودتر احساس خستگی کنید و مجبور به رها کردن تمرینتان شوید.برای افرادی که وزنه بالاتر از یک کیلو را انتخاب می کنند باید بگوییم این کار احتمال بروز آسیب را برای بدن شما بالا می برد.برای اینکه به نتیجه بهتری دست یابید بهتر است به جای حمل وزنه سرعت یا شیب تمرین خود را اضافه کنید.

ممانعت از انجام تمرینات قدرتی

همانگونه که می دانید ورزش های هوازی فواید زیادی برای افراد چه در زمینه بهبود وضعیت سلامتی و چه در کاهش وزن دارد و انجام آن بیش از هر ورزش دیگری به افراد توصیه می شود.اما برای افرادی که مایل هستند به نتیجه بهتری در این زمینه برسند بهتر است که از ترکیب ورزش هوازی و قدرتی استفاده کنند و در یک دوره از هر دوی این تمرینات استفاده کنند.این کار سبب می شود که شما آخرین تیر را به هدف بزنید و زود تر از حد انتظار به نتیجه مطلوبتان برسید.پس وزنه زدن را در کنار ورزش هوازی بر روی تردمیل دنبال کنید.

بسیاری از افراد گمان می کنند که با استفاده از وزنه بدن آنها بزرگ و عضلات آنها حجیم می شود به همین خاطر به سراغ این ورزش نمی روند.خوب است بدانید که وزنه زدن به همین سادگی سبب زمخت شدن عضلات نمی شود یک وزنه بردار حرفه ای با سالها تلاش و تمرین موفق به دستیابی به این حجم عضله می شود. هیچ فردی در یک دوره کوتاه با استفاده از دمبل و وزنه سبک به این نتیجه نمی رسد.

بنابراین نگران این قضیه نباشید.انجام این ورزشها در کنار تمرینات هوازی سبب تقویت ماهیچه ها و عضله سازی می گردد.هرچه میزان عضلات بدن بیشتر باشد سوخت و ساز بدن شما بالاتر می رود و سبب می شود که در طول روز انرژی بیشتری را از دست دهید.

نگرانی افرادی که با استفاده از ورزشهای هوازی به دنبال کاهش وزن می باشند این است که انجام ورزش های هوازی علاوه بر چربی های بدن،عضلات را نیز از بین برده و ضعیف کنند.اما شما می توانید با انجام تمرینات قدرتی تحلیل ماهیچه های خود را در دوران کاهش وزن به کمترین میزان برسانید. بنابراین سعی کنید انجام ورزشهای هوازی مانند تردمیل و الپتیکال را در کنار ورزش های غیر هوازی مثل وزنه زدن سبک و دمبل در کنار هم کامل کنید و با ترکیب این دو سبک ورزشی متوجه تغییر بسیار چشم گیر آن بشوید.کسانی که هر یک از این دو ورزش را به تنهایی دنبال می کردند بعد از ترکیب آنها متوجه تفاوت شگفت آور آن می شوند.

تردمیل...
ما را در سایت تردمیل دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : هایپر جیم treadmills بازدید : 251 تاريخ : سه شنبه 8 تير 1395 ساعت: 18:00